I en värld full av utvecklingsstörda individer...

Nu är det så här va, att Veronica har uppdaterat en aning fler gånger än mig. Jag känner att det inte är riktigt rättvist mot henne, därför är det nu min tur att uppdatera lite. Idag faller mitt inlägg i kategorin "random folks". Huruvida min kommande "historia"  kan klassas som skadeglädje vet jag ej, men här kommer den i alla fall.


Idag var jag på ett center för socialt handikappade a.k.a. Jobbcenter. Seminariet idag gick ut på att titta på en film, så det var ju ganska nice, bortsett från mängden fjollor som satt där (inklusive mig). En käring satt och fnös i princip hela tiden, hon måste varit i klimakteriet, för så sur kan man fan inte vara, en gubbe på cirka 60 år som hade väldigt udda kläder (för en hetero), lila långärmad tröja med linjer på och en lila rutig väst över. Bredvid mig satt även en kille som absolut inte kunde hålla käften om personen på filmen ställde en fråga, då skulle han genast svara på frågan och prata igenom den med personen som satt bredvid honom.


När jag sedan skulle åka hem, såg jag tre herrar i medelåldern spela frisbee... Frisbee!? Hur många människor i världen är det som utövar det som en sport och inte bara kasta till hunden? De stod dessutom, alla tre, med träningskläder på. Jisses, det såg ju fullständigt utvecklingsstört ut!


Tacka vet jag mig själv, Veronica också då, för vi är så jeeefla coola att typ alla på hela jordklotet avundas oss... Det är ju sketagräjt!   

/Laajnda


Kommentarer
Postat av: kissekotte

frisbee ä kul ju nab =[

2009-03-21 @ 00:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0