Halvt seriöst, hjälp? :)

För att bevisa att jag inte enbart är en sadistisk varelse med en böjelse för att reta barn tänkte jag i detta inlägg rikta skadeglädjen mot mig själv. Jag fick nämligen hem ett brev för ett par dagar sedan, där jag i ett sammanhang skall välja ut 1-6 kandidater att rösta på. Dessa personer kommer sedan förvalta mina undanstoppade slantar och de har därför skickat med en "beskrivning" av kandidaterna för att det skall bli "lättare" att välja. Det är här skadeglädjen träder in.

Jag tänkte välja ut två exempel på dessa "beskrivningar" för att ni läsare skall förstå vad jag menar.

exempel 1: 
*NN*
*Ort*
Aktiv i Advokater utan gränser
Fritidsintressen: musik, gärna opera.

exempel 2:
*NN*
*Ort*
Fastighetsmäklare
Fritidsintressen: golf, långa promenader, skidåkning.

Ni förstår hur lätt det blir för mig att välja kandidater va? Är en person som lyssnar på opera mer lämplig att förvalta mina pengar än en person som gillar långa promenader? Och framförallt, är det bara jag som tycker att beskrivningarna liknar förklädda kontaktannonser och inget annat? :)

/Vivvsi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0