Det skall börjas i tid.

Att mobba barn är givetvis inget jag uppmuntrar, men idag är det faktiskt en unge som förtjänar att bli utsatt för lite skadeglädje. Ungen är en pojke på uppskattningsvis 3-4 år som idag satt i sandlådan med en jämnårig flicka och följande dialog utspelar sig:

Pojken: Du lurade mig!
Flickan: Näääe.
Pojken: Jo, du lurade mig!
Flickan: Nää, gjorde jag inte.
Pojken: Jooo, nu ljuger du!
Flickan: Nä, jag skojade bara.

Undrar hur lyckat hans liv blir när han blir ägd av en liten flicka redan i sandlådan :) Jag ponerar att flickan går hur långt som helst, medan pojken hamnar på Kunskapsgymnasiet. Ni mainstream-människor som är för jämställdhet lär jubla i alla fall :)












/ Vivvsi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0