Bakslag

Förlåt Vivvsan att jag inte skrivit någonting här på sketalänge, att det bara är du som stått för de senaste inläggen. Så nu är det på tiden att jag skriver någonting.

Skadeglädje, ja! I helgen var jag inne i stan med en vän. När vi skulle åka hem såg vi att det stod två polisbilar på en bro. När vi kom närmare såg vi att det stod två killar där, vilka polisen tog vittnesuppgifter från. Dagen efter stod det att läsa i tidningen om att de blivit utsatta för en "nazi-attack".

Ja, det kanske inte är så roligt att folk blir slagna egentligen. Fast de var så fula, så det gör ju inget liksom. Det roligaste av allt är att efter lite "grävande journalistik", har jag fått reda på att den ena av dessa offren inte varit en ängel han heller. Jag menar, har man en bakgrund i Antifascistisk aktion (AFA), kan man väl då knappast vara ett helgon? Så det där med att de skulle vara fredsaktivister är väl egentligen bara skitsnack rätt igenom. För att kalla sig fredsaktivist krävs det mer än att demonstrera mot krig, man ska ju då helst heller inte starta krig, då alltså i mindre form. Gatukravaller kan väl även det klassas som något ofredligt, eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0